Kontenery morskie i wszystko, co trzeba wiedzieć, by mądrze z nich korzystać

Firmy handlowe mają to do siebie, że stale sprowadzają produkty, którymi chcą handlować do własnych magazynów, by następnie dokonywać obrotu nimi. Zawsze starają się znaleźć jak najlepsze ich źródło, by nie tylko tanio je kupić, ale i jak najtaniej dostarczyć w miejsce docelowe – właśnie to często pcha ich w stronę tak zwanego dropshippingu i o ile ma on sens w przypadku niewielkich i średnich firm, u tych lepiej prosperujących może okazać się mało opłacalny. Przynajmniej porównując go z innymi metodami logistycznymi https://ecocontainers.com. Do tych bardziej efektywnych i przynoszących najwięcej korzyści finansowych należy transport kontenerami morskimi, budowa i zalety, ale i wady których przedstawimy w tym artykule.

Kontenery morskie – budowa

Jeżeli chodzi o kontenery morskie, budowa ich jest stosunkowo prosta i w przeważającej części opiera się o stalową ramę, a ich najmocniejszą częścią są tak zwane słupki narożne, które nie tylko podtrzymują całą konstrukcję, ale też są elementem, który służy do stawiania, podnoszenia i mocowania (z tego względu muszą cechować się solidnym wykonaniem) https://www.balticon.pl/modyfikacje-kontenerow-magazynowych/. Cały kontener otaczają ściany oraz podstawa i dach z tego samego materiału – solidne, ciężkie i dwupłatowe drzwi służą z kolei dostawaniu się do środka, celem rozładunku i załadunku. Na czas transportu są zabezpieczane kłódkami, ale i plombami stanowiącymi gwarant dotarcia ładunku w nienaruszonym stanie.

Zalety postawienia na kontenery morskie

Kontenery morskie, budowa których została przez nas zaprezentowana powyżej wykorzystuje się wyłącznie do transportu – zanim jednak sięgniemy musimy ocenić, czy tak naprawdę będziemy w stanie je w pełni wykorzystać – to właśnie to definiuje ilość pieniędzy, które będziemy mogli na nich zaoszczędzić. Liczy się w tym to, czy wykorzystamy ich powierzchnię oraz czy będziemy sięgać po nie odpowiednio często https://www.balticon.pl/wynajem-kontenerow-chlodniczych/. Jeżeli oba te aspekty będą odpowiednie, możemy liczyć na to, że będziemy czerpać pełnię z pozytywnych aspektów kontenerów. Należą do nich:

  • elastyczność – prawdą jest, że kontenery morskie podróżują z portu do portu – są jednak na tyle specyficzne, że można je przewozić wielokrotnie bez rozładowywania; dlatego też po dotarciu na miejsce nie ma problemu z ich przewiezieniem do magazynu docelowego, niezależnie od tego, jak daleko się on znajduje;
  • dowolny ładunek – nie ma znaczenia, co przewozimy we wnętrzu kontenerów morskich (o ile oczywiście jest to zgodne z prawem); możemy przewozić jedną większą rzecz (jak chociażby samochód czy maszynę budowlaną), albo mnóstwo znacznie mniejszych. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by gabarytów ładunku nie mieszać – ba, jest to nawet polecane celem efektywnego wykorzystania pełnej powierzchni;
  • terminowa dostawa ładunku – rzadko zdarza się sytuacja, w której transport kontenerami morskimi się opóźnia – statki zazwyczaj podążają za swoim stałym harmonogramem i po prostu można na nich polegać;
  • oszczędność pieniędzy i czasu – dzięki kontenerom morskim nie musimy tracić czasu na generowanie etykiet dla wysyłki każdego produktu z osobna, ale i pieniędzy za drogą wysyłkę liniami lotniczymi; tutaj płacimy raz i otrzymujemy dostęp do wszystkich produktów, które chcemy przetransportować;
  • prostsza papierologia – z uwagi na to, że za transport często ogromnej ilości przedmiotów płacimy raz, nie generuje to dodatkowej papierologii – jedna faktura wystarczy, aby wszystko było załatwione;
  • bezpieczeństwo – transport drogą morską należy do najbezpieczniejszych, a cały ładunek możemy dodatkowo ubezpieczyć, jeśli wciąż nie jesteśmy do końca przekonani co do jego bezpieczeństwa; samo ubezpieczenie często znajduje się nawet w pakiecie.

Wady kontenerów morskich

Choć po zobaczeniu przedstawionych przez nas powyżej zalet mogłoby się wydawać, że kontenery morskie, budowa których jest tak prosta, a logistyka za pośrednictwem których – tak efektywna, nie mają żadnych wad. Sądzić tak jest błędem, gdyż największe wady uwydatniają się w momencie, kiedy kontenerów nie wykorzystamy w pełni. Wtedy oszczędności na transporcie są mniejsze – zwłaszcza, że na cenę transportu wpływ ma nie tyle ilość przewożonych przedmiotów co ich waga . Istnieje również opłata za sam przewóz, niekoniecznie związana z tym, co przewozimy i ile to waży.

Wadą kontenerów morskich jest też długi czas ich podróży w miejsce docelowe – choć docierają one zawsze punktualnie i rzadko kiedy zdarzają się im opóźnienia, faktem jest, że transport nimi może trwać nawet tydzień lub dwa. Miejmy tego świadomość, zanim tak właściwie w nie zainwestujemy.

Podsumowanie

Jeżeli chodzi o kontenery morskie, budowa ich jest równie prosta, co oczywistość ich pozytywnego wpływu na zyski płynące z handlu – niezależnie od tego, czy zajmujemy się sprzedażą mniejszych i bardzo zróżnicowanych przedmiotów, czy też większych maszyn budowlanych. Choć wchodząc w nie musimy mieć pewność, że będziemy wykorzystywać pełnię możliwości, jakie dają, możemy mieć pewność, że po prostu na tym zaoszczędzimy, przy okazji upraszczając logistykę, minimalizując ją do jednej wysyłki zamiast kilkunastu.